Igen, mindenkinek jár a szünidő és pihenés, viszont aki vállalkozó, az pontosan tudja, hogy a munka szüneteltetése akár pénzkieséssel is járhat. Gondolok itt a fodrászokra, kozmetikusokra, de ide tartoznak a magántanárok, szövegírók és a marketing tevékenységgel foglalkozó vállalkozások is.
Most utóbbival kapcsolatban szeretném megosztani a gondolataimat, hiszen egy szakmai Facebook csoportban felmerült az a kérdés, ami idén is aktuális.
„Kell-e szünetet tartani a termékek népszerűsítésében, tartalomgyártásban?”
Évről évre az a tapasztalat, hogy a nyár beköszöntével a cégek megállítják a közös munkát, a nyári szabadságokra és a vásárlás visszaesésére hivatkozva. Nem csak a szövegírásra, de a kreatívok készítésére, az üzleti kommunikációra és a Facebook hirdetésekre is vonatkozik a „hőségriadó”.
Ha hozzád is megérkezik ez a kérdés, vagy az ügyfeled egyszerűen csak kijelenti, hogy legközelebb ősszel folytatjátok a közös munkát, érdemes 1-2 ébresztő gondolatot elmondanod neki.
A szinten tartás olcsóbb, mint az újrakezdés!
Akár blogot vezetsz, akár posztokat gyártasz, mindkét esetben óriási negatív változás történik, ha hetekre, vagy akár hónapokra abbahagyod a kreatív és jól célzott tartalmak megosztását. Egy jól felépített közösséget elhagyni hatalmas hiba. A kommunikáció és az aktivitás hiánya megöli a rendszert. Egy blog népszerűsége lecsökken, elveszíti az aktív olvasókat, és emellett az algoritmusokban is változásokra kell számítani. A folyamatosan fenntartott érdeklődés jóval olcsóbb, mint az, ha szeptemberben újra kell toborozni a releváns közönséget, csilliókért.
Ha nincs népszerűsítés, nincs eladás!
Ha olyan terméked van, ahol az eladás nagyságához szorosan köze van a marketingtevékenységeknek és hirdetéseknek, nem szabad leállni. Ha nincs érdekes termékleírás, ha nincs poszt vagy hirdetés, csökkennek az eladások. Ezért van az, hogy az ügyfél azt látja, hogy a nyári hónapokban nincs vásárlói kedv. Még szép, hogy nincs, ha nincs, ami meghozza!
Felkészülés a következő időszakra!
„Hólapátokkal foglalkozol?” Semmi gond. Ahogy a nyári alak télen készül, úgy egy őszi vagy téli termék marketingstratégiájának, tartalomgyártásának is neki lehet ugrani. El lehet kezdeni felépíteni az őszi/téli időszakban induló kampányokat, sőt, ahol a partner adott hozzá, el lehet menni egészen a karácsonyi ünnepekig, hogy később már csak a finomhangolás és a lebonyolítás maradjon.
A cégvezető pontosan tudja, hogy szükség van a hirdetésekre, a tartalomgyártásra és az online marketing eszközökre, de kicsit sem biztos, hogy átlátja a háttérben zajló folyamatokat. Sőt, azt sem feltétlen tudja, hogy mi az az algoritmus, és miért történnek negatív változások egy-két hónap alatt. Majd érkezik a következő kérdés: „Miért nem tér vissza a vásárlói kedv, szeptember elsejével?”
Legutóbbi hozzászólások